Genom Dagens Medicin och NetdoktorPro når branschaktörer ut med sitt budskap till relevanta målgrupper i den svenska vården.

Dagens Medicin och NetdoktorPro spelar en central roll i den svenska hälso- och sjukvården och förser sina läsare med de senaste nyheterna samt den senaste medicinska kunskapen. De är även viktiga kanaler för branschaktörer som vill nå ut till relevanta målgrupper i vården.

– Tillsammans har Dagens Medicin och NetdoktorPro en unik räckvidd. En kampanj i båda kanalerna når beslutsfattare som politiker, myndighetspersonal och tjänstemän inom hälso- och sjukvården genom Dagens Medicin samt en stor procentandel av all personal som har ett kliniskt intresse av sjukdomar, symptom och diagnoser genom NetdoktorPro, säger Annika Östholm, försäljningschef Market Solutions på Bonnier Healthcare.

Sponsorskap av redaktionell bevakning

Dagens Medicin och NetdoktorPro erbjuder ett flertal annonstjänster, däribland display- och nativeannonsering samt sponsorskap av redaktionell bevakning kring ett visst terapiområde. Kunder har även möjlighet att tillsammans med NetdoktorPro skräddarsy utbildningar riktade mot läkare samt genomföra undersökningar i målgruppen inom ett önskat område. Ett annat erbjudande är sponsorskap av kongresser och seminarier.

– Vi har en omfattande rapportering i samtliga kanaler från ett flertal kongresser och seminarier vilket innebär att den aktuella sponsorn får stor spridning i målgruppen. Framöver kommer vi anordna post-konferenser för dem som inte kunde delta på en viss konferens och där specialister presenterar slutsatserna från konferensen. Här kan en kund gå in som sponsor samt träffa deltagare på plats, säger Annika Östholm.

För ytterligare information, kontakta Annika Östholm, försäljningschef BHS Market Solutions: +46 (0) 70 669 79 40 eller annika.ostholm@bonnierhealthcare.se