
Digitala GxP utbildningar ger organisationen ökad flexibilitet
26 april, 2022
De digitala GxP- utbildningarna är framtagna som grund- och repetitionsutbildningar inom Good Clinical Practice (GCP) och Good Distribution Practice (GDP).
GDP-utbildningen vänder sig till personer inom läkemedelsföretag med ansvar för förvaring och distribution, distributörer samt transportörer. GCP-utbildningen vänder sig till alla som arbetar med kliniska prövningar inom läkemedelsindustrin, hälso- och sjukvården (prövare och forskningssjuksköterskor) och andra som kommer i kontakt med kliniska prövare.
- Utbildningarna ger en bra grundkunskap om de regelverk och krav tillståndsmyndigheterna ställer på aktörer inom respektive område, säger Vera Rönngard, Portfolio Manager Bonnier Healthcare.
Flexibelt upplägg
Utbildningarna är klara att användas i organisationen direkt men kan även skräddarsys efter verksamhetens behov. Då all utbildning sker digitalt kan både kursstart och genomförande anpassas utefter ordinarie arbetsuppgifter. All aktivitet är spårbar på såväl individ- som central nivå.
- De digitala GCP och GDP-utbildningar är effektiva och utbildar medarbetare lättillgängligt när det såväl passar dem som organisationen som bäst, säger Vera Rönngard, Portfolio Manager Bonnier Healthcare.
Utbildningarna är framtagna i samarbete med ledande ämnesexperter.
Anders Hellgren är kursansvarig för GCP och Katarina Elgenstierna är kursansvarig för GDP. Båda har dokumenterad och gedigen erfarenhet av respektive område. Vidare uppfyller GCP-utbildningen kraven för ICH GCP Investigator Site Personal Training som identifieras av TransCelerate BioPharma, INC. Och är nödvändigt för att möjliggöra ömsesidigt erkännande av GCP-utbildning för prövare.
Fördelar i korthet
- All personal behöver inte samma omfattning av en utbildning. Enskilda block kan enkelt lyftas ut från en utbildning och därmed effektivisera utbildningsprocessen.
- Rätt utbildning till rätt användare vid rätt tidpunkt
- Tidseffektivt, går att dela upp och genomföra i den takt deltagarna önskar och hinner.
- Spårbarhet, all aktivitet sparas i systemet och är lätt att följa.
- Möjlighet att repetera.
- Utbildning anpassad för digitalt lärande med film, text, animationer, quiz och frågor.
- Kursintyg efter godkänd genomförd utbildning.
Läs mer om GxP-kurserna från Bonnier Academy
För mer information kontakta Portfolio Manager, Vera Rönngard, tel: 070 161 58 49, e-post: vera.ronngard@bonnierhealthcare.se
Digitala GxP utbildningar ger organisationen ökad flexibilitet
De digitala GxP- utbildningarna är framtagna som grund- och repetitionsutbildningar inom Good Clinical Practice (GCP) och Good Distribution Practice (GDP). GDP-utbildningen vänder sig till personer inom läkemedelsföretag med ansvar för förvaring [...]
Så effektiviseras marknadsinsatserna
Vem förskriver läkemedel och i vilken region sker förskrivningen? Med det webbaserade analysverktyget Drugstats går det att följa förskrivningsutvecklingen över tid. Drugstats ger ingående och lättöverskådlig information om vilka läkemedel som [...]
Utvärderar marknaden inför lansering
Stora möjligheter eller en mättad marknad. Analysverktyget Drugstats ger möjlighet att utvärdera marknadens förutsättningar före lansering. Drugstats är ett webbaserat verktyg som ger ingående och lättöverskådlig information om vilka läkemedel som [...]
Svårt att nå din patientgrupp? Vi kan hjälpa dig
“Stora men även små, riktigt små, patientgrupper nås av Netdoktor genom våra registrerade och återkommande användare”, säger Besima Aho, publisher och ansvarig utgivare på Netdoktor. Netdoktor.se har sedan starten för över [...]
Patientversion av nationella vårdprogrammet bröstcancer
Varje timme får en kvinna beskedet bröstcancer. För de kvinnor i Sverige som lever med bröstcancer är effektiv och jämlik vård livsviktigt och avgörande. – För att uppnå en god bröstcancervård [...]
Journalhjälpen – ny tjänst ska hjälpa patienter att förstå journaltext
Den nya tjänsten, Journalhjälpen, ska hjälpa patienter att förstå journaltext, undersökningssvar och provsvar. Genom Journalhjälpen i Netdoktor Aktiv patient får patienter möjligheten att förstå innehållet i sin egen patientjournal och därmed [...]
“Sätter agendan för samtalet” – Kanaler för både patient och profession i Skandinavien
Effektiv marknadsföring för hela Skandinavien. Att annonsera i Bonnier Healthcare Groups kanaler ger läkemedelsbolagen flera fördelar. Med väletablerade mediekanaler på samtliga skandinaviska marknader kan Bonnier Healthcare Group erbjuda sina kunder effektiv [...]
Ökad kunskap om nya läkemedel och behandlingar
Kunskapshöjande och framtagna i samarbete med oberoende ämnesexperter – Bonnier Healthcare är idag en ledande leverantör av kvalitativa digitala utbildningar för både patienter och personal inom hälso- och sjukvården. Bonnier Healthcares [...]
Snabb marknadsanalys när du behöver det
Monitend hjälper dig att fastställa nya marknadsmöjligheter på sjukhusmarknaden. Med Monitends marknadsanalys kan du snabbt svara på frågan hur intressant en specifik produktmarknad är. I tre enkla steg hjälper verktyget dig [...]
Nu kan man anmäla sig till progresstestet 2021
Nu öppnar vi anmälan för progresstestet 2021 för läkare som vill pröva sina medicinska kunskaper. Testet är som förra året kostnadsfritt, så passa på att göra det nu. Förra året genomförde [...]
Digitala GxP utbildningar ger organisationen ökad flexibilitet
De digitala GxP- utbildningarna är framtagna som grund- och repetitionsutbildningar inom Good Clinical Practice (GCP) och Good Distribution Practice (GDP). GDP-utbildningen vänder sig till personer inom [...]
Så effektiviseras marknadsinsatserna
Vem förskriver läkemedel och i vilken region sker förskrivningen? Med det webbaserade analysverktyget Drugstats går det att följa förskrivningsutvecklingen över tid. Drugstats ger ingående och lättöverskådlig [...]
Utvärderar marknaden inför lansering
Stora möjligheter eller en mättad marknad. Analysverktyget Drugstats ger möjlighet att utvärdera marknadens förutsättningar före lansering. Drugstats är ett webbaserat verktyg som ger ingående och lättöverskådlig [...]
Svårt att nå din patientgrupp? Vi kan hjälpa dig
“Stora men även små, riktigt små, patientgrupper nås av Netdoktor genom våra registrerade och återkommande användare”, säger Besima Aho, publisher och ansvarig utgivare på Netdoktor. Netdoktor.se [...]
Patientversion av nationella vårdprogrammet bröstcancer
Varje timme får en kvinna beskedet bröstcancer. För de kvinnor i Sverige som lever med bröstcancer är effektiv och jämlik vård livsviktigt och avgörande. – För [...]
Journalhjälpen – ny tjänst ska hjälpa patienter att förstå journaltext
Den nya tjänsten, Journalhjälpen, ska hjälpa patienter att förstå journaltext, undersökningssvar och provsvar. Genom Journalhjälpen i Netdoktor Aktiv patient får patienter möjligheten att förstå innehållet i [...]
“Sätter agendan för samtalet” – Kanaler för både patient och profession i Skandinavien
Effektiv marknadsföring för hela Skandinavien. Att annonsera i Bonnier Healthcare Groups kanaler ger läkemedelsbolagen flera fördelar. Med väletablerade mediekanaler på samtliga skandinaviska marknader kan Bonnier Healthcare [...]
Ökad kunskap om nya läkemedel och behandlingar
Kunskapshöjande och framtagna i samarbete med oberoende ämnesexperter – Bonnier Healthcare är idag en ledande leverantör av kvalitativa digitala utbildningar för både patienter och personal inom [...]
Snabb marknadsanalys när du behöver det
Monitend hjälper dig att fastställa nya marknadsmöjligheter på sjukhusmarknaden. Med Monitends marknadsanalys kan du snabbt svara på frågan hur intressant en specifik produktmarknad är. I tre [...]
Nu kan man anmäla sig till progresstestet 2021
Nu öppnar vi anmälan för progresstestet 2021 för läkare som vill pröva sina medicinska kunskaper. Testet är som förra året kostnadsfritt, så passa på att göra [...]