
“Sätter agendan för samtalet” – Kanaler för både patient och profession i Skandinavien
5 november, 2021
Effektiv marknadsföring för hela Skandinavien. Att annonsera i Bonnier Healthcare Groups kanaler ger läkemedelsbolagen flera fördelar.
Med väletablerade mediekanaler på samtliga skandinaviska marknader kan Bonnier Healthcare Group erbjuda sina kunder effektiv marknadsföring mot rätt målgrupp i rätt tid. Genom printpublikationer, webb, digitala utbildningar och event når Bonnier Healthcare Group patienter och anhöriga, hälso- och sjukvårdspersonal samt offentliga och privata beslutsfattare.
– Grunden för vår verksamhet är oberoende och kvalitativ journalistik. Det har gjort oss till en relevant och viktig aktör som är med och sätter agendan för samtalet i alla tre länder. Det ligger också bakom vår mycket goda räckvidd i målgrupperna, säger Lise Hjertaas, Nordic Business Director Bonnier Healthcare Group.
Helhetslösningar
För företag som är verksamma på den skandinaviska marknaden kan Bonnier Healthcare Group erbjuda samordnade helhetslösningar för samtliga länder. Det innebär att kunden endast behöver ha en kontakt för hela Skandinavien vilket sparar tid och samtidigt ger möjlighet att anpassa marknadsföringen för respektive marknad.
– Alla våra varumärken har god kännedom om sina målgrupper och vet hur ett budskap får bäst räckvidd i målgruppen. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa våra kunder att öka kännedomen om deras varumärke och produkter och tar fram annonslösningar som passar kundens aktuella behov, säger Lise Hjertaas.
Belyser diagnoser
Utbudet av annonslösningar sträcker sig från traditionell print- och webbannonsering över digitala nativekampanjer till digitala utbildningar och agendadrivande event. Ett axplock av mediekanalerna är till exempel publikationen Dagens Medicin som finns i samtliga tre länder och når hälso- och sjukvårdspersonal och Netdoktor i Sverige, Danmark och Finland samt Norsk Helseinformatikk som når patienter och anhöriga.
– Vi kan erbjuda diagnospooler i alla länder och även arrangera event som belyser och aktualiserar specifika diagnoser och där våra kunder kan gå in som partners. Utgångspunkten för marknadsföringen är alltid kundens behov på varje marknad, säger Lise Hjertaas.
Vill du veta mer om annonsering i våra kanaler?
Kontakta Lise Hjertaas, Nordic Business Director, Bonnier Healthcare
Epost: lise.hjertaas@dagensmedisin.no
Tele: +47 909 88 392
Bonnier Healthcare Group finns i åtta europeiska länder och erbjuder evidensbaserade och professionella informationstjänster för hälso- och sjukvårdspersonal, patienter och anhöriga samt läkemedelsbolag.
Vill du få en tydligare marknadsöverblick?
En effektiv analys – med Pharma Monitor Express kan läkemedelsbolag enkelt både överblicka och noggrant studera marknaden. Pharma Monitor Express är ett affärsoptimerande analysverktyg som visualiserar försäljningsstatistik och lägger grunden för en [...]
Pharma Monitor Express – Nu i uppdaterad version
Färre steg fram till analys – nya funktioner i Pharma Monitor Express gör verktyget tillgängligt för fler inom organisationen. – Vi ville korta ned tiden det tar att få fram informationen. [...]
Digital GCP Utbildning – “Nu höjer vi såväl utbildningens pedagogik som kvalitet”
Utbildningen får en ny kursstruktur med tydligare koppling till Helsingforsdeklarationen, samt en ny utbildningsdel inom säkerhetsuppföljning av läkemedel (pharmacovigilance). – Vi är alltid transparenta och lyssnar på marknadens efterfrågan! Med den nya [...]
Anmäl dig till progresstest 2022
I höst genomförs progresstestet för ST-läkare inom allmänmedicin för tredje gången. Inför årets test har utveckling skett inom uppföljning och statistik. För dig som har ett aktivt Medibas-abonnemang ingår progresstestet i abonnemanget. [...]
Kunskapsbrev bidrar till stärkta patienter och ökad delaktighet i vården
“Många patienter och närstående upplever att de inte får tillräckligt med information om sjukdomen, behandlingen eller de skyldigheter som vården faktiskt har enligt patientlagen. Det visar flera enkätundersökningar som Netdoktor gjort [...]
Samarbete med Specialistföreningar
Bonnier Healthcare Sweden arbetar för att kunskapssäkra vården. I varje enskilt möte med vården ska patienten känna sig trygg i att den personal man träffar har tillgång till aktuell och evidensbaserad [...]
Medibas – kunskapsstödet för primärvårdsläkare växer
Drygt 80 procent av alla primärvårdsläkare i Sverige har tillgång till kunskapsstödet Medibas. Nyligen tecknade Region Skåne och Region Kalmar avtal vilket adderar nästan 4000 nya användare till kunskapsstödet. Teamet bakom [...]
Uppdaterad upphandlingsdata i ett modernt gränssnitt
– Våra kunder uppskattar hur enkelt det är att använda Monitend, säger Lisa Axelsson, Portfolio Manager, Bonnier Pharma Insights. Monitend synkroniserar ett flertal datakällor för att göra insamlingen och presentationen av [...]
Digitala GxP utbildningar ger organisationen ökad flexibilitet
De digitala GxP- utbildningarna är framtagna som grund- och repetitionsutbildningar inom Good Clinical Practice (GCP) och Good Distribution Practice (GDP). GDP-utbildningen vänder sig till personer inom läkemedelsföretag med ansvar för förvaring [...]
Så effektiviseras marknadsinsatserna
Vem förskriver läkemedel och i vilken region sker förskrivningen? Med det webbaserade analysverktyget Drugstats går det att följa förskrivningsutvecklingen över tid. Drugstats ger ingående och lättöverskådlig information om vilka läkemedel som [...]
Vill du få en tydligare marknadsöverblick?
En effektiv analys – med Pharma Monitor Express kan läkemedelsbolag enkelt både överblicka och noggrant studera marknaden. Pharma Monitor Express är ett affärsoptimerande analysverktyg som visualiserar försäljningsstatistik [...]
Pharma Monitor Express – Nu i uppdaterad version
Färre steg fram till analys – nya funktioner i Pharma Monitor Express gör verktyget tillgängligt för fler inom organisationen. – Vi ville korta ned tiden det [...]
Digital GCP Utbildning – “Nu höjer vi såväl utbildningens pedagogik som kvalitet”
Utbildningen får en ny kursstruktur med tydligare koppling till Helsingforsdeklarationen, samt en ny utbildningsdel inom säkerhetsuppföljning av läkemedel (pharmacovigilance). – Vi är alltid transparenta och lyssnar på [...]
Anmäl dig till progresstest 2022
I höst genomförs progresstestet för ST-läkare inom allmänmedicin för tredje gången. Inför årets test har utveckling skett inom uppföljning och statistik. För dig som har ett aktivt [...]
Kunskapsbrev bidrar till stärkta patienter och ökad delaktighet i vården
“Många patienter och närstående upplever att de inte får tillräckligt med information om sjukdomen, behandlingen eller de skyldigheter som vården faktiskt har enligt patientlagen. Det visar [...]
Samarbete med Specialistföreningar
Bonnier Healthcare Sweden arbetar för att kunskapssäkra vården. I varje enskilt möte med vården ska patienten känna sig trygg i att den personal man träffar har [...]
Medibas – kunskapsstödet för primärvårdsläkare växer
Drygt 80 procent av alla primärvårdsläkare i Sverige har tillgång till kunskapsstödet Medibas. Nyligen tecknade Region Skåne och Region Kalmar avtal vilket adderar nästan 4000 nya [...]
Uppdaterad upphandlingsdata i ett modernt gränssnitt
– Våra kunder uppskattar hur enkelt det är att använda Monitend, säger Lisa Axelsson, Portfolio Manager, Bonnier Pharma Insights. Monitend synkroniserar ett flertal datakällor för att [...]
Digitala GxP utbildningar ger organisationen ökad flexibilitet
De digitala GxP- utbildningarna är framtagna som grund- och repetitionsutbildningar inom Good Clinical Practice (GCP) och Good Distribution Practice (GDP). GDP-utbildningen vänder sig till personer inom [...]
Så effektiviseras marknadsinsatserna
Vem förskriver läkemedel och i vilken region sker förskrivningen? Med det webbaserade analysverktyget Drugstats går det att följa förskrivningsutvecklingen över tid. Drugstats ger ingående och lättöverskådlig [...]