lise-hjertaas

“Sätter agendan för samtalet” – Kanaler för både patient och profession i Skandinavien

Effektiv marknadsföring för hela Skandinavien. Att annonsera i Bonnier Healthcare Groups kanaler ger läkemedelsbolagen flera fördelar.

Med väletablerade mediekanaler på samtliga skandinaviska marknader kan Bonnier Healthcare Group erbjuda sina kunder effektiv marknadsföring mot rätt målgrupp i rätt tid. Genom printpublikationer, webb, digitala utbildningar och event når Bonnier Healthcare Group patienter och anhöriga, hälso- och sjukvårdspersonal samt offentliga och privata beslutsfattare.

– Grunden för vår verksamhet är oberoende och kvalitativ journalistik. Det har gjort oss till en relevant och viktig aktör som är med och sätter agendan för samtalet i alla tre länder. Det ligger också bakom vår mycket goda räckvidd i målgrupperna, säger Lise Hjertaas, Nordic Business Director Bonnier Healthcare Group. 

Helhetslösningar

För företag som är verksamma på den skandinaviska marknaden kan Bonnier Healthcare Group erbjuda samordnade helhetslösningar för samtliga länder. Det innebär att kunden endast behöver ha en kontakt för hela Skandinavien vilket sparar tid och samtidigt ger möjlighet att anpassa marknadsföringen för respektive marknad.

– Alla våra varumärken har god kännedom om sina målgrupper och vet hur ett budskap får bäst räckvidd i målgruppen. Vi har lång erfarenhet av att hjälpa våra kunder att öka kännedomen om deras varumärke och produkter och tar fram annonslösningar som passar kundens aktuella behov, säger Lise Hjertaas.

Belyser diagnoser

Utbudet av annonslösningar sträcker sig från traditionell print- och webbannonsering över digitala nativekampanjer till digitala utbildningar och agendadrivande event. Ett axplock av mediekanalerna är till exempel publikationen Dagens Medicin som finns i samtliga tre länder och når hälso- och sjukvårdspersonal och Netdoktor i Sverige, Danmark och Finland samt Norsk Helseinformatikk som når patienter och anhöriga.

– Vi kan erbjuda diagnospooler i alla länder och även arrangera event som belyser och aktualiserar specifika diagnoser och där våra kunder kan gå in som partners. Utgångspunkten för marknadsföringen är alltid kundens behov på varje marknad, säger Lise Hjertaas.

Vill du veta mer om annonsering i våra kanaler?

Kontakta Lise Hjertaas, Nordic Business Director, Bonnier Healthcare
Epost: lise.hjertaas@dagensmedisin.no
Tele: +47 909 88 392

Bonnier Healthcare Group finns i åtta europeiska länder och erbjuder evidensbaserade och professionella informationstjänster för hälso- och sjukvårdspersonal, patienter och anhöriga samt läkemedelsbolag.


Snabb marknadsanalys när du behöver det

Monitend hjälper dig att fastställa nya marknadsmöjligheter på sjukhusmarknaden. Med Monitends marknadsanalys kan du snabbt svara på frågan hur intressant en specifik produktmarknad är. I tre enkla steg hjälper verktyget dig [...]

Utvärderar marknaden inför lansering

Stora möjligheter eller en mättad marknad. Analysverktyget Drugstats ger möjlighet att utvärdera marknadens förutsättningar före lansering. Drugstats är ett webbaserat verktyg som ger ingående och lättöverskådlig information om vilka läkemedel som [...]

”De har dokumenterad och gedigen erfarenhet”

Bonnier Academy lanserar digitala GCP- och GDP-utbildningar. Utbildningarna är framtagna i samarbete med Anders Hellgren och Katarina Elgenstierna. ”De är ledande inom sitt respektive område”, säger Anders Jonasson, Bonnier Academy. Utbildningarna [...]

Så effektiviseras marknadsinsatserna

Vem förskriver läkemedel och i vilken region sker förskrivningen? Med det webbaserade analysverktyget Drugstats går det att följa förskrivningsutvecklingen över tid. Drugstats ger ingående och lättöverskådlig information om vilka läkemedel som [...]

Utvärderar marknaden inför lansering

Stora möjligheter eller en mättad marknad. Analysverktyget Drugstats ger möjlighet att utvärdera marknadens förutsättningar före lansering. Drugstats är ett webbaserat verktyg som ger ingående och lättöverskådlig [...]

Så effektiviseras marknadsinsatserna

Vem förskriver läkemedel och i vilken region sker förskrivningen? Med det webbaserade analysverktyget Drugstats går det att följa förskrivningsutvecklingen över tid. Drugstats ger ingående och lättöverskådlig [...]

Om BHS

Läs mer om oss.

Våra tjänster

Läs mer om våra tjänster.

Karriär

Börja jobba med oss.

Nyheter

Läs våra senaste nyheter.

Kontakt

Kontakta oss.